Sep 14, 2009

Supadupaflai

Am inceput sa-mi pierd rabdarea. In curand probabil va ajunge in stadiul imediat sub epic. Ceea ce poate fi rau pentru umanitate si pentru univers. Si sigur va fi rau pentru mine. Odata cu pierderea rabdarii mai pot declara si o tendinta catre absolutism si tiranie extrema. Brutala si extrema. Poate o parte din vina o au documentarele despre al doilea razboi mondial care tot invadeaza televizorul in ultima vreme. Sau faptul ca am vizitat un buncar al lui hitler. Si mi-a placut. Tirania are o atractie probabil obscena. Poate e din cauza puterii absolute. Puterea corupe. Puterea absoluta corupe distractiv de absolut. Si cu putere poti face chestiuni. Gen acceleratii fulminante intre semafoare. Si frane barbare la trecerile de pietoni. A stai aia nu-i putere, aia-i franare. Either way, fun.

Incerc din rasputeri sa-mi impac ideologia budista cu cea tiranica, dar adevarul e ca nu sunt chiar din acelasi aluat. Sigur pot fi cai de mijloc, si imbratisarea universului poate cunoaste o mana dictatoriala suava cand voi cuceri lumea, si sa-mi fac un cult al personalitatii chiar distractiv si nu impus populatiei. Vreau in continuare ca toti sa fie cat de cat impliniti. Dar parca mai bine ar fi o majoritate fericita si nu toti oamenii. Probabil de asta a iesit si ideea in matrice ca o lume in care toti sa fie fericiti nu poate exista. Fara suferinta nu se straduie nimeni sa faca ceva mai bun. Fara sa se straduie nimeni sa faca ceva bun, nu se produce nimic bun si societatea stagneaza. Si stagneaza intr-un nivel fericit dar involuntiv pe termen lung. Cum inveti un copil sa fie fericit? Cum inveti un copil sa infrunte probleme daca nu se confrunta cu esecuri si suferinta? Cum inveti? Inca nu stiu sa invat. Am noroc daca mi se lipeste ceva de creier dupa ce citesc un curs de 2 ori. A treia oara mi se pare overkill si mintea refuza sa mai participe activ in proces, degenerand intr-un stres infinit de incarcare-descarcare in memorie. Un fel de memory loop. It's so bulletproof even bullets can't get through it. Si pana acum a functionat. Un timp. La beton vad ca a cam dat rateuri. Dar a treia oara e cu noroc si in cateva ore o sa aflu ca am luat si cu ce nota.
Cred ca m-am abatut de la ideea de progres al societatii.
Csul ma cheama, ca inca nu se joaca singur. Cand se va juca singur si va realiza ca este un organism de sine statator atunci vom avea probleme ca societate.

Incerc sa cred ca nu sunt o cauza pierduta si ca imi pot gasi echilibrul. Din pacate l-am pierdut temporar si inca ma stradui sa gasesc un remediu. Mi-am luat chiar o cutie de ibuprofen sa ajute acest proces cognitiv de regasire, desi ma indoiesc ca va avea mari impacturi la acest capitol. Adevarul e ca nu-mi accept niciodata echilibrul. Si ca niciodata nu vreau sa ma declar fericit. Stiu ca echilibrul universal functioneaza ireprosabil indiferent de timp spatiu si dimensiune, asa ca orice declaratie voita de fericire va degenera intr-un ciclu distrugator al pasiunii mistuite. Un echilibru insa te face neutru. Si neutralitatea e ruda cu inexistenta. Daca stau mai bine sa ma gandesc oamenii extremisti sunt cei care fac diferenta, intrucat cei echilibrati nu au cand sa gaseasca o solutie viabila in timp util. Si asa se ajunge probabil la suferinta care budismul incearca s-o starpeasca. Sau alcoolul. Care tot suferinta o starpeste. Desi cateodata o incurajeaza, divulgand puterile distructive ale acestei substante.

Imi place sa cred ca se poate trai in armonie universala. Asta pentru ca sunt intotdeauna lucruri care sunt universal valabile. Si ca orice lucru universal valabil, pot supune la test aceasta teorie, distrugandu-mi-o in acelasi timp pe masura ce-mi amintesc cate ceva din cuantica. Si uite asa ajung la paradoxuri. Si uite asa imi pierd mintea cautand solutii si salvari in foldere din cap care inca nu exista. Save and exit? Nu. Mai intai trebuie sa intram pe nightmare, si apoi pe hell, dupa care abia sa cautam in multiplayer ceva. Prea mult diablo? Niciodata.
Trebuie sa-mi iau un tricou cu weyland-yutani corporations (building better worlds). Aliens este universal valabil cool.

No comments:

Post a Comment