Feb 6, 2009

DE CE?

Azi am fost intrebat in nenumarate randuri "DE CE?".
De ce m-am tuns?
De ce ma tund?
De ce am idei stranii?
De ce am blog?
De ce avem examen?
De ce beton?
De ce nu putem copia?
De ce de ce de ce?

Ajung la concluzia stimabilei profesoare de limba romana din liceu (nu dam nume) ca "de ce?" este de fapt o intrebare cu tenta usor filosofica. Dar de ce este o intrebare filosofica intotdeauna m-am intrebat. Este doar o chestie de cauzalitate pura. Avem efectul vrem sa stim cauza. Dar daca nu exista vreo cauza logica? Daca chiar necunoscuta este ceva ce trebuie sa ramana necunoscut. Cauzele anumitor fenomene nu pot fi elucidate, pentru ca ar omori orice farama de mister si deci de distractie din viata. Spre exemplu intotdeauna am considerat, si voi considera in continuare, ca fetele nu se pot caca. Este pur si simplu implauzibil si un gand generic vorbind urat. Nu vreau sa-mi inchipui ca fetele, aceasta creatura misterioasa ce miroase frumos, poate produce o monstrozitate mirositoare. Este pur si simplu un gand urat ce-l voi alunga. Din nou. Si asta doar pentru ca ar distruge mitologia legata de faptul ca fata este o faptura inegalabil de frumoasa si implicit frumos mirositoare (ca fapt divers, de aceea femeile sunt cele mai bune ostatece).

Dar am luat-o usor pe aratura, lovind o groapa si un caine in acelasi timp. Ziceam ca totusi relatia cauza-efect poate avea conotatii filosofice. Si asta pentru ca automat tinde sa infirme teoriile legate de controlul divin, directia si puterea vointei umane (unitare si colective) si/sau existenta unei forte divine supreme. Si de aici tind sa genereze raspunsuri random la intrebari aparent banale. Raspunsuri legate de destine interconectate si mana divina a ... mea, de pe ... mouseul meu ... divin ... sau ceva de genul asta.

Deci raspunsurile, dupa o contemplare adanca si meditativa ar fi cam asa :

- M-am tuns intrucat natura insasi imi cerea sa fiu mai aproape de ea. S-o simt la fiecare adiere de vant. O trepanatie mai putin violenta. O daramare a unui perete dintre minte si cer, o apropiere universala. Plus ca-mi crescuse parul.

- Imi place sa simt o lama cum rascheteaza bucati din par si piele. Si ca parul lung ma enerveaza. E mai eficient chel. Sunt marginal mai rapid in mers, mult mai rapid in dusuri, seman cu picard, etc. A si in plus, forta vitala imi proiecteaza imaginea unui msh fara par. Deci trebuie sa ma conformez vointei subconstientului meu.

- As putea sa dau vina pe societate, filme, carti conspirative si mai ales cs. Dar nu cred ca are vreo explicatie.

- Simt nevoia sa ma exteriorizez. Des. Si nu numai unui singur om. Simt nevoia ca unele idei trebuie sa le impartasesc cu restul universului, contribuind astfel la o baza de date de porcarii universale.

- De beton. Acum avem de civile si lemn. Si facultatea e de vina.

- Ca betonul e marfa. Si des folosit.

- Asistentii.

- D-aia. D-ailalta. Pentru ca pot.

No comments:

Post a Comment