Jan 20, 2009

Exercitiu de Coerenta

M-a traznit adineauri bancul ala cu wcul si cuibul. Care-i diferenta dintre un wc si un cuib? In cuib ouale stau, in wc atarna. Ceea ce-mi da de gandit ca de fapt intreaga existenta umana se leaga de mesajul criptic din baia mea "doina de spam". Cine zicea ca mintea umana este precum un cod al unui sistem de operare, 1% cod util si restul 99% comentarii are dreptate. Dar daca 99% din comentarii sunt de fapt spam, asta inseamna ca din intreaga perceptie umana, 98% este spam si deci poate fi ignorat barbar pentru a ajunge la o stare adevarata de constiinta, o constiinta pura si nealterata a sinelui si universului de care apartinem? Dar al carui univers apartinem daca 98% este spam, si deci cu caracter informativ minim? Ce se intampla cand te trezesti dezorientat in ce dimensiune esti si realizezi ca inca visezi si deci esti intr-o alta dimensiune din care nu te mai poti trezi? Ce se intampla cand ai vis in tripla rama? Adica vis in vis in vis? Dar visul nu este totusi o poarta catre alta dimensiune? In vis n-ai neaparat constiinta sau acelasi pachet de amintiri, deci poate nu esti chiar tu ca entitate, si este alta persoana, sau esti tu dar fara cele 98% spam, sau macar cu mai putin de 98% spam. Dar daca 98% este spam, nu inseamna ca si eu pot fi spam, eu ca intreaga existenta si fiinta sunt spam pentru alta entitate observatoare? Precum npc-urile intr-un joc mediocru, o persoana care nu te intereseaza deloc si cu care doar interactionezi ca esti nevoit dintr-un motiv sau altul. Daca asa functioneaza universul atunci eu nu exist decat in mintea a doi-trei indivizi care au incercat sa vada daca acest npc are si un curs activ de liber arbitru?
Dar oare acest npc fiind eu, este npc doar pentru ei sau si pentru mine? Daca merg din inertie in majoritatea directiilor, fara sa-mi impun vreo vointa asupra universului si acesta te impinge din urma ca apa din canalizare care impinge un rahat, se mai poate considera ca eu sunt entitate si nu sunt npc? Dar cine produce acest rahat si de ce? Si cine a facut canalizarea? Si cine o desfunda cand se infunda? Sobolanii din canalizare si restul faunei ce este? Un bug? Cum functioneaza ideea canalizarii astrale impreuna cu liberul arbitru? Are mai multe tevi cu intersectii de unde se despart traseele cacacioase?

De acum o sa incerc sa reduc numarul de intrebari scurte si enervante "De ce?". Deoarece raspunsul poate fi intotdeauna cel morometian "ca sa se mire prostii" ...

PS: Imi place sa fiu mirat cel putin o data pe zi.

2 comments:

  1. dar 99% din 99% nu fac 98% :P. deci din intreaga perceptie umana, spamuri sunt 99% din 99% dintre comentarii, si anume 98.01% :P

    in cazul in care se mergea pe ipoteza scadem cate un unulasuta :P

    ReplyDelete
  2. 0.01 % am neglijat. Acel 0.01% poate fi raportul idei geniale obtinut din spam. Neglijat din nou pentru irelevanta in calcul. More on that later.

    ReplyDelete